איטום מבנים

איטום מבנים הוא אחד האלמנטים הכי חשובים בבנייה ובתחזוקה שוטפת כל מבנה מכל סוג. לא פעם, אנו מתמודדים עם נזילות בתקרה שחוזרות על עצמן כל חורף, לעיתים אפילו באותם המקומות בתקרה ובקירות. כיצד נבטיח לעצמנו חורף נעים וחמים? בואו נדבר על איטום גגות, מבנים ומה שביניהם.איטום גגות עם יריעות ביטומניות

כשמדברים על איטום מבנים ואיטום גגות, חשוב לדבר על החורף ועל כמה שאנחנו רוצים להישאר יבשים. אנחנו כבר בשנת 2020 ועדיין, לא פעם, אנו שומעים על הצפות בבתים ובמבנים בכל רחבי הארץ. רק לאחרונה, חווינו ימי מזג אוויר סוערים במיוחד, שאפילו גבו חיי אדם. כולנו רוצים להישאר יבשים בחורף, בעוד שבמקרים רבים אנשים מגיעים לביתם לאחר יום עבודה ארוך, רק בכדי לגלות הצפות בבית, נזילות בתקרה ועוד.

נזילה בתקרה מחייבת טיפול

במידה וגם אתם מצאתם עצמכם בסיטואציה שיש לבצע תיקון נזילות מהתקרה, חשוב לזכור כי איטום גגות מתבצע על ידי קבלן איטום מורשה בלבד. קבלן איטום מומלץ ישתמש בחומרי האיטום המתאימים למבנה, יבדוק מה מקור הנזילה ומה הדרך המומלצת לתקן את הנזילה, יספק לכם אחריות על העבודה ועוד.

התחום של איטום גגות כולל בתוכו לא מעט קבלני איטום, חלקם אנשי מקצוע מעולים וחלקם עדיין צריכים להשתפשף. כשאתם קוראים לשירותיו של קבלן איטום, כדאי תמיד לקחת בחשבון שקריאות בחורף תמיד יהיו יקרות יותר. בעוד שאיטום מבנים בקיץ תמיד יהיה קל יותר, בחורף המלאכה תהיה יותר סיזיפית ומורכבת, חלקלקה ומסוכנת. 

קבלן איטום מורשה

קבלן איטום עשוי לעסוק גם בתחומים של איטום רצפת מרתף, איטום קירות חיצוניים למרתף, איטום קירות פנימיים במרתף, איטום של קווי חיבור הנמצאים בין הרצפה של המבנה לבין הקירות ועוד. חשוב להבין כי במקרים רבים, למרות שיש נזילה בתקרה בסלון, או נזילה בחדר השינה, יכול להיות שהאיטום יצטרך להתבצע במיקום שונה.

במילים אחרות, לא תמיד תהיה הלימה בין מקום הנזילה לבין המיקום המצריך איטום מבנים. ייתכן ותהיינה נזילה בגג, מה שיוביל את מי הגשמים לחלחל בתוך הקירות ולנזול בחדר השינה, ולהיפך. במקרים מסוימים, יהיה הצורך להשתמש במצלמות תרמיות לגילוי נזילות, בעזרתן יהיה אפשרי לאתר את הנזילות באופן מדויק מאוד. 

מבנה אטום הוא מבנה מבודד בחורף

חשוב גם להבין כי איטום מבנים, באופן טבעי, משליך על בידוד מבנים. מה ז”א? מאוד פשוט. כאשר קבלן נקרא לבצע איטום מבנה, הוא קודם כל בודק אם צריך לבצע גם סיוד גגות. לאחר שמבצעים או לא מבצעים סיוד גגות, מתאימים חומרי איטום איכותיים.

גם סיוד גגות וגם חומרי איטום איכותיים, הם אלמנטים המשפרים משמעותית את הבידוד בבית. בשורה התחתונה, חורף חם ללא נזילות בתקרה, זה גם חורף חסכוני יותר בחשמל. כאשר האיטום בבית טוב, המזגן יעבוד פחות קשה. 

תוכן עניינים

Picture of בראל שטיינפלד

בראל שטיינפלד

קבלן איטום עם ניסיון של 30 שנה - אוטם מורשה

יש לכם נזילות מים במבנה?

צרו קשר וניתן הצעת מחיר לאיטום

איטום גגות מקצועי
איטום מבנים
דילוג לתוכן